به فروشگاه اینترنتی آرنا کامپیوتر خوش آمدید
7 روز هفته، 24 ساعته پاسخگوی شما هستیم
متاورس و ویژگی های آن

متاورس و ویژگی های آن

متاورس چیست؟ متاورس اولین بار در رمان تصادف برفی نیل استفنسون در کنار عبارت «آواتار» مطرح شد. متاورس یک بستر تلفیقی از واقعیت مجازی و زندگی واقعی است که به کاربران اجازه می دهد با استفاده از آواتارهایی، تجربیات خود از دنیای واقعی را در یک پلتفرم مجازی تکرار کنند. متاورس می تواند تجربه ای باشد که هم دنیای دیجیتال و هم دنیای فیزیکی، شبکه ها / تجارب خصوصی و عمومی و پلتفرم های باز و بسته را در برمی گیرد. برای اینکه درک بهتری از این دنیای مجازی داشته باشیم، در این مقاله به برخی ویژگی‌های متاورس اشاره می‌کنیم.

۱.آواتارهای دیجیتال

یکی از جنبه‌های اصلی متاورس، ایجاد آواتارهای دیجیتال برای بیان احساسات و عواطف به روشی غیرمتعارف است. این آواتارها می‌توانند کپی دقیقی از ظاهر، شخصیت و فرهنگ ما باشند. گزینه سفارشی‌سازی آواتار به کاربران، ایده گیمیفیکیشن را القا می‌کند و منجر به تجربه‌ای تعامل‌پذیر و فراگیر از شبکه‌های اجتماعی می‌شود

۲. زیرساخت یکپارچه

فراتر از زیرساخت‌های سخت‌افزاری مورد نیاز،پروژه های متاورس جهان‌های مختلف را به هم متصل خواهد کرد. درست مانند اینترنت که امروزه تعداد نامحدودی وب‌سایت‌های متصل به هم دارد. این بدین معناست که کاربران می‌توانند به طور یکپارچه از یک دنیای متاورس به دنیای دیگر کوچ کنند.

۳. اشتراک تجربه‌ها

تصور اینکه تمام تجربه‌های فیزیکی دنیای واقعی زیر سقف یک دنیای مجازی قرار می‌گیرند، کمی گیج‌کننده است. متاورس به ما کمک می‌کند تا در جهانی بی‌نهایت حرکت کنیم. به‌عنوان مثال، در فضای آموزشی، دانش‌آموزان به یک روم مجازی مشترک می‌پیوندند و از راه دور با یکدیگر تعامل دارند.

فراتر از آموزش، افراد می‌توانند دور هم جمع شده و همه چیز را از ترن هوایی در یک شهربازی گرفته تا فرود روی ماه تجربه کنند.

۴. امنیت

طی چند دهه گذشته، تهدیدات سایبری یکی از بزرگترین چالش‌ها برای شرکت‌ها در سراسر جهان بوده است. جوامع مختلف آنلاین مانند اینترنت، همیشه نیاز به نظارت بر رفتار افراد خود دارند. بلاکچین به‌عنوان یک فناوری انقلابی به کمک متاورس آمده و موجب ذخیره ایمن داده‌های شخصی می‌شود.